Köp- och leveransvillkor

Betalning

Hos Align Footwear® kan du betala med: Klarna, VISA/Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron och JCB.

Vårt betalningssystem använder SSL (Secure Sockets Layer) som säkrar att alla data krypteras vid all kommunikation.

Detta innebär extra stor trygghet för dig eftersom obehöriga inte kan få tag på ditt kortnummer under transaktionen. Betalningar med kreditkort är dessutom säkrade och godkända av Nets (tidigare PBS, Pengeinstitutternes Betalnings Service).

Du kan därför tryggt använda ditt kreditkort när du handlar hos Align Footwear® P/S – Align Footwear® P/S har aldrig tillgång till ditt kortnummer eller kontonummer eftersom beloppet dras från ditt konto via ett transaktionsnummer. Beloppet dras från ditt konto när varan har skickats från vårt lager.

Leverans

Align Footwear® anlitar DHL och PostNord för frakt av varor. Frakt kostar 80 kr och försändelsen skickas som privat leverans. Detta gäller alla leveranser till Sverige – oavsett antal.

Varorna skickas 1–2 vardagar efter att vi har mottagit din beställning. Under särskilt hektiska perioder kan det dock vara längre leveranstid.

Om en leverans av någon anledning skulle bli försenad meddelar vi dig via mejl. Om en leverans brådskar eller om du behöver varan före ett visst datum, t.ex. som en present, kan du skriva det i ett PM i informationsfältet när du gör din beställning eller kontakta oss via mejl: kontakt@alignfootwear.se

Retur av varor

Det är 60 dagars returrätt på alla varor. Om du vill skicka tillbaka en vara ska den vara Align Footwear® tillhanda inom 60 dagar efter att du mottagit den. Varan ska skickas tillbaka i sin originalförpackning och i oförändrat och säljbart skick.

Du ska också bifoga en kopia av fakturan och uppgift om vilket bankkonto beloppet ska överföras till. Du står själv för kostnaden för returfrakten till Align Footwear®.

Du har ansvaret för att returvaran når fram till oss i oskadat skick. Kom ihåg att spara postkvittot som dokumentation av att varan har skickats till oss. Om det mot förmodan skulle uppstå skador under frakten av dina varor, eller om du vid mottagandet upptäcker att en vara är defekt, byter vi den utan extra kostnad för dig. Om detta skulle ske ska du senast 8 dagar efter mottagandet informera oss om felet och skicka tillbaka varan i originalförpackningen tillsammans med en kopia av fakturan.

I de flesta fall skickar vi en ny vara till dig. Om det inte skulle vara möjligt återbetalar vi hela beloppet. Reklamationsrätten följer konsumentköplagen.

Retur- och reklamationsvaror ska skickas till:

Align Footwear® P/S
Siriusvej 1
7430 Ikast

Om du har frågor som du inte kan hitta svar på här på vår webbplats, eller om du har problem med att handla på vår webbplats, kan du kontakta oss via mejl: kontakt@alignfootwear.se eller på +45 22 833 733.

Vi reserverar oss för ev. slutsålda varor, prisändringar och tryckfel.

Alla priser på Align Footwear® är i SEK och inkl. moms.

60 dagars returrätt

Nöjdhetsgaranti – om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka

Ring til Mette Fly hvis du har spørgsmål

Frågor?

Ring oss på +45 22 833 733
eller kontakt@alignfootwear.se

På vores hjemmeside benytter vi os af cookies, som er med til at give dig en bedre brugeroplevelse på vores website. De er ganske ufarlige, men ønsker du at slå dem fra kan du gøre det her - dog vil vores hjemmeside ikke fungere optimalt.

Cookie inställningarna på den här sidan är aktiverade för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra cookieinställningarna eller om du klickar på Godkänn nedan betraktas det som ditt samtycke.

Stäng